دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی

حوزه/:تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با تولیت‌های آستان‌های مقدسه عراق(ع) از برنامه ریزی‌ها و اقدامات آنها در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین و میزبانی شایسته‌ از زائران حسینی قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه علمیه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی که به منظور شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی به عراق سفر کرده بود، طی دیدارهای جداگانه با تولیت‌های آستان‌های مقدس علوی، حسینی، عباسی، کاظمین و عسکریین از میزبانی و خدمت رسانی شایسته آنها به زائران اربعین حسینی تقدیر کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در این دیدارها با اشاره به حضور حماسی و ده‌ها میلیونی محبان اهل بیت(ع) در راهپیمایی اربعین، اظهار داشت: عتبات عالیات در عراق و ایران مایه وحدت و اتحاد میان این دو ملت هستند، به‌برکت وجود حرم‌های مطهر ائمه اطهار(ع) رابطه دوستی و روحیه برادری عمیقی بین مردم این دو کشور برقرار است.

وی با بیان اینکه ایران و عراق دو کشور قدرتمند و دارای تمدن کهن هستند، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی دارای چنین تمدن، اقتدار و قدرتی نیستند، لذا دشمن نسبت به اتحاد و همدلی مردم این دو کشور بزرگ منطقه نگرانی و واهمه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی همچنین به نقش عتبات عالیات در هدایت توده‌های مردمی به رویداد عظیم اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین نمونه بارزی از تأثیر عتبات عالیات در ایجاد سرمایه اجتماعی و جریان سازی فرهنگی بوده و می‌تواند نقش تربیتی قابل توجهی در جهان اسلام داشته باشد.

وی همچنین از میزبانی خالصانه مردم مهمان نواز عراق و همکاری بسیار خوب دولت این کشور در شکل‌گیری اقیانوس زائران حسینی در اربعین تشکر و قدردانی کرد.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: بی‌تردید برگزاری بزرگترین تجمع محبان اهل بیت(ع) در اربعین با تلاش‌های نیروهای امنیتی و پلیس عراق و حشدالشعبی دلاور و همدلی و همکاری برادرانه دست‌اندرکاران و موکب‌داران عراقی و ایرانی در کنار یکدیگر شکل گرفته است.

قدردانی تولیت آستان قدس رضوی از اعتاب مقدسه عراق در میزبانی از زائران اربعین

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha